Ad

Celcom I.O.X rate internet yang..

Celcom I.O.X rate internet yang..| seperti apa yang telah Lisa tulis ada entri sebelum ini mengenai Prepaid I.O.X Plan simcard prabayar celcom yang terbaru , Kali ini saya ingin mengulaskan beberapa kelemahan dari Prepaid IOX. Hurm, Sebenarnya saya pon tak tau , tapi tadi pagi ternampak di Facebook yang ramai orang tulis kalau kuota dah habis , celcom akan mengenakan PPU (Pay Per Use ,10kb/10sen ) . Oleh sebab tu saya terus tanya kepada Orang Celcom  yang memang lebih ariff dan tahu , sebab semalam ketika training tak ada pulak trainer sini  bagitau yang celcom akan mengenakan charge PPU kepada Pengguna Data .

 Diantara Kelemahan I.O.X 

1.Dalam system dah tak nampak add on LTE/4G  macam sebelum ini, jadi customer kena buat manual setting .
2.Key words sms untuk melanggan mobile internet pon telah bertukar .
3. If, customer melanggan yang 2GB yang rm38/month , ketika 2Gb dah habis maka akan dikenakan charge PPU (Pay Per Use ) sebanyak 10kb/10sen .
4.PPU akan dicharge sampai RM10 , dan akan dapat free data 150MB ,When 150MB dah habis guna .. maka celcom akan block . jadi customer dah tak boleh menikmati unlimited data seperti sebelum ini. Walaupon sudah habis kuota ,customer akan tetap boleh melayari internet dengan speed 0.64kbps untuk data prepaid , dan 0.32kbps untuk mobile internet  voice plan .

Bukan menguntungkan tapi RUGI. Kalau macam ni , pasti customer akan berpindah ke telco Lain, sebab merugikan customer . Kalau capped je tak kena charge PPU , itu still ok lagi sebab jika pelanggan tahu internet dah slow , maka pelanggan masih boleh Add On Kuota 1-5GB , tapi plan yang baru ??Kalau dalam tu ada baki rm50..hilang macam tu sahaja ? Hurm..

Saya  rasa orang-orang yang pernah komplain mendebatkan mengenai data celcom yang unlimited  (chapped 0.64kbps ) di forum celcom  akan berpuas hati sekarang .Dan telco lain pastinya akan Tersenyum ,sebab mungkin mereka akan melancarkan promosi yang terbaru. Arrrrgh mengapakah Celcom semakin mengarut? Adakah disebabkan cukai yang dikenakan oleh Negara? *eehh politik pulak dah .

HOPE lepas ni celcom akan mempertimbangkan lagi mengenai rate dan charge plan yang terbaru . Kesian pengguna , tak semua orang mampu kot , dan zaman serba canggih sekarang ini tentunya memerlukan internet , tapi kalau charge internet mengarut..
Hurm, mana celcom yang pernah dibanggakan satu ketika dahulu ? 

16
( Hide )
  1. telco yang ada sekarang dah tak mcm dulu lagi. lebihlebih mementingkan duit dari servis yang diberik. sepatutnya, kita boleh dapat plan data yang lebih murah. tapi ada pulak caj tersembunyi yang pengguna tidak tau. jadi kena bijak dalam memilih telco sedia ada. kalau dah mula mengatur, adalah lebih bagus jika berhenti jadjadi pengguna telco dan beralih ke telco yang betul2 jimat

    ReplyDelete
  2. Betul tu kalau tak nak penambah baikkan pengguna, karang pengguna lari ke produk yg lain x)

    ReplyDelete
  3. emm kne cari alternatif lain... celcom dh mkin si*lkom...

    ReplyDelete
  4. Semakin menjadi-jadi penipuan telco kat Malaysia ni..

    ReplyDelete
  5. Setuju 200%.Sejujurnya, Celcom mmg dr dulu lg teruk... sbb tu brtukar kpd TTTE. Guna prepaid, dpt duit bukan bazir duit. heee... Tp TTTE pun ada kelemahannya juga... Biasalah tu Lisa... Benda buatan manusia... Maaf ya kalo terjujur. hehe

    ReplyDelete
  6. Sebab tu dah tak pakai Celcom dah.. Pindah ke ONEXOX.. Lagi jimat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agla tk pcya shm yg line menumpang . Anytime leh kena kickout like salamfone ritu. Dah mula fix dah clcom..sbb dah emailkan apa yg ptut

      Delete
  7. onexox mmg besh...siap boleh jana income

    ReplyDelete
  8. Maksud manual setting tu kena pergi celcom centre untuk aktifkan 4g ke macamana?

    ReplyDelete
  9. Plan baru x perlu on 4g sebab memang akan auto detect 4g kalo guna device 4g dan berada dlm liputan 4g.

    Kelebihan plan baru ni lepas abis quota dia caj pay per use.

    Memang terbaik plan ni

    ReplyDelete
  10. Ini lh telco plng best prnh aku lnggan..sbb aku kaya tak kisah ppu ke ffu ke tauhu ke..jnji ada intrnet.

    ReplyDelete
  11. saya langgan internet mingguan 300MB. dalam beberapa hari, kuota saya dah habis. tapi, saya dapati saya masih boleh melayari internet sedangkan kuota telah habis. dan balance kredit saya cuma semasa melanggan internet hanya RM0.10. bagaimana ya?

    ReplyDelete
  12. Guna TMgo lg best.... RM10 utk 1GB selama 7 hari... RM30 utk 4GB selama 30 hari....

    ReplyDelete

both
© all rights reserved
made with by templateszoo